Memories of November 11, 2008

ehm...akhirnya dimulai juga lembaran baruku di tahun ke-19 ini...
hmm...masih muda!! :d
ULTAH-ku kemaren dirayain berdua dengan seseorang yang spesial buatku,,,
dengan kesederhanaan dan serba apa adanya,,,
dengan sebuah lilin putih sederhana, kuucapkan sebuah permohonan...
"Ya Allah,,, jadikanlah aku seseorang yang lebih baik dari sekarang."
sebuah kalimat pendek yang sangat sederhana pula, tapi buatku itu sudah mencakup semuanya...

Jadikan aku seseorang yang lebih baik untuk-Mu,
Jadikan aku seseorang yang lebih baik untuk kedua orang tuaku,
Jadikan aku seseorang yang lebih baik untuk diriku sendiri,
Jadikan aku seseorang yang lebih baik untuk teman-temanku,
Jadikan aku seseorang yang lebih baik untuk orang lain di sekitarku,

dan jadikan aku seseorang yang lebih baik untuk kekasihku,

Terima kasih Allah... telah memberiku sesuatu yang indah untuk menemani hari-hariku yang masih begitu panjang...
0 Responses

yuk, bercuap :)